Kemahiran tingkah laku sosial peringkat asas dalam kalangan murid berkeperluan pendidikan khas ketidakupayaan penglihatan
Ketiadaan maklumat visual menyebabkan kanak-kanak yang mengalami masalah penglihatan mempelajari tingkah laku sosial menerusi deria yang lain. Maklumat audio, bau, rasa dan sentuhan yang diterima adalah sangat terbatas berbanding maklumat visual yang diterima oleh kanak-kanak tipikal. Kajian ini ber...
Main Authors: | Norshidah Mohamad Salleh, Manisah Mohd Ali, Khalim Zainal |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/12146/ http://journalarticle.ukm.my/12146/ http://journalarticle.ukm.my/12146/1/21604-76581-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Perspektif guru terhadap keterlibatan akademik dalam kalangan murid dengan ketidakupayaan penglihatan
by: Manisah Mohd. Ali,, et al.
Published: (2014) -
Latihan penggunaan alat bantu penglihatan terhad dalam kalangan murid ketidakupayaan penglihatan oleh guru pendidikan khas
by: Nursyuhada Jamaludin,, et al.
Published: (2017) -
Ciri-ciri penulisan Jawi Braille bagi Murid Berkeperluan Khas Masalah Penglihatan di Malaysia
by: Fatimah Nazihah Mohd Nazir,, et al.
Published: (2016) -
Kaedah peperiksaan bagi murid-murid berkeperluan khas masalah pembelajaran (BKBP)
by: Mohd. Hanafi Mohd. Yasin,, et al.
Published: (2010) -
Memahami golongan berkeperluan khas menjadi rakan kepada seseorang yang berkeperluan khas
by: Sabin
Published: (2012)