Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam
Esei ini membincangkan tentang aspek pemasaran filem dalam konteks filem-filem Malaysia. Dengan mengambil beberapa contoh filem tempatan yang berjaya (dan juga yang kurang berjaya) di pasaran, fokus esei ini menyentuh aspek-aspek seperti konsep produk, pembezaan produk, segmentation dan positioning...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
UPENA
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/ http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/1/AJ_ZAIRUL%20ANUAR%20MD.%20DAWAM%20JSM%2007%201.pdf |
id |
uitm-11617 |
---|---|
recordtype |
eprints |
spelling |
uitm-116172016-06-20T06:53:42Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/ Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam Md. Dawam, Zairul Anuar Malaysia Esei ini membincangkan tentang aspek pemasaran filem dalam konteks filem-filem Malaysia. Dengan mengambil beberapa contoh filem tempatan yang berjaya (dan juga yang kurang berjaya) di pasaran, fokus esei ini menyentuh aspek-aspek seperti konsep produk, pembezaan produk, segmentation dan positioning dalam filem. Strategi pemasaran adalah penting dalam penghasilan sesebuah filem dan pemahaman konsep asas produk akan membantu mengukuhkan pemahaman terhadap konsep produk dalam filem. Gabungan kaedah pemasaran yang lain seperti promosi dan pengedaran filem juga akan memastikan filem yang dihasilkan berjaya di pasaran. UPENA 2007 Article PeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/1/AJ_ZAIRUL%20ANUAR%20MD.%20DAWAM%20JSM%2007%201.pdf Md. Dawam, Zairul Anuar (2007) Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam. Jurnal Skrin Malaysia, 4. pp. 125-136. ISSN 1823-1020 |
repository_type |
Digital Repository |
institution_category |
Local University |
institution |
Universiti Teknologi MARA |
building |
UiTM Institutional Repository |
collection |
Online Access |
language |
English |
topic |
Malaysia |
spellingShingle |
Malaysia Md. Dawam, Zairul Anuar Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam |
description |
Esei ini membincangkan tentang aspek pemasaran filem dalam
konteks filem-filem Malaysia. Dengan mengambil beberapa contoh filem tempatan yang berjaya (dan juga yang kurang berjaya) di pasaran, fokus esei ini menyentuh aspek-aspek seperti konsep produk, pembezaan produk, segmentation dan positioning dalam filem. Strategi pemasaran adalah penting dalam penghasilan sesebuah filem dan pemahaman konsep asas produk akan membantu mengukuhkan pemahaman terhadap konsep produk dalam filem. Gabungan kaedah pemasaran yang lain seperti promosi dan pengedaran filem juga akan memastikan filem yang dihasilkan berjaya di pasaran. |
format |
Article |
author |
Md. Dawam, Zairul Anuar |
author_facet |
Md. Dawam, Zairul Anuar |
author_sort |
Md. Dawam, Zairul Anuar |
title |
Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam |
title_short |
Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam |
title_full |
Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam |
title_fullStr |
Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam |
title_full_unstemmed |
Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam |
title_sort |
pemasaran filem di malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / zairul anuar md. dawam |
publisher |
UPENA |
publishDate |
2007 |
url |
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/ http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/1/AJ_ZAIRUL%20ANUAR%20MD.%20DAWAM%20JSM%2007%201.pdf |
first_indexed |
2023-09-18T22:48:17Z |
last_indexed |
2023-09-18T22:48:17Z |
_version_ |
1777417372380954624 |