Pembangunan Kerohanian Menurut Model Tazkiyah al-Nafs al-Ghazali: Aplikasinya dalam Pelaksanaan Program Tarbiah di Asrama Sekolah - Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA), Pulau Pinang
Kajian ini mengkaji tentang aspek pembangunan kerohanian berasaskan model tazkiyah al-nafs al-Ghazali dalam konteks pelaksanaan program tarbiah di asrama sekolah–sekolah menengah kebangsaan agama (SMKA) Pulau Pinang iaitu SMKA al-Mashoor ( L), SMKA al-Mashoor (P), SMKA al-Irsyad dan SMKA Nibong Teba...
Main Authors: | Mohd Suhardi, Mat Jusoh, Mohd. Farid, Mohd Sharif, Jasni, Sulong |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
Association of Malaysian Muslim Intellectuals, Bandar Baru Bangi
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/23330/ http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/23330/1/Pembangunan%20Kerohanian%20Menurut%20Model%20Tazkiyah%20al-Nafs%20al-Ghazali1.pdf |
Similar Items
-
Pembangunan Spiritual dalam Pelaksanaan Program Tarbiah di Asrama Sekolah-Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Pulau Pinang
by: Mohd Suhardi, Mat Jusoh, et al.
Published: (2018) -
Perbandingan proses tazkiyah al-nafs menurut Imam al-Ghazali dan Ibnu Qayyim
by: Zidni Nuran Noordin,, et al.
Published: (2017) -
Pembangunan Kecerdasan Spiritual Pelajar Berasaskan Model Tazkiyah Al-Nafs Al-Ghazali Di Universiti Malaysia Pahang (UMP)
by: Mohd Suhardi, Mat Jusoh, et al.
Published: (2018) -
Pembelajaran ilmu hadith di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) di Malaysia
by: Maulana Muhammad Ilyas Temrin,, et al.
Published: (2017) -
Kesediaan murid sekolah menengah terhadap pelaksanaan pentaksiran
berasaskan sekolah dalam mata pelajaran Bahasa Melayu
by: Noraini Bidin,, et al.
Published: (2016)