Pelaksanaan program literasi dan numerasi (LINUS) di sekolah rendah
LINUS ialah program yang dilaksanakan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia di sekolah rendah seluruh negara untuk meningkatkan tahap literasi dan numerasi murid-murid tahun 1 hingga 3. Kajian ini bertujuan untuk meninjau penilaian LINUS yang dilaksanakan sejak tahun 2010. Teori Piaget (1936) diaplik...
Main Author: | Chew, Fong Peng |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2015
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9856/ http://journalarticle.ukm.my/9856/ http://journalarticle.ukm.my/9856/1/92-182-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Masalah pembelajaran bahasa Melayu dalam kalangan
murid Cina sekolah rendah
by: Chew, Fong Peng
Published: (2016) -
Pelaksanaan kemahiran berfikir kreatif dan kritis dalam pengajaran dan pembelajaran KOMSAS di Sekolah Menengah
by: Chew, Fong Peng, et al.
Published: (2014) -
Pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran kemahiran
menulis di sekolah rendah
by: Che Zanariah Che Hassan,, et al.
Published: (2011) -
Pendidikan sastera perpaduan menerusi KOMSAS Tingkatan 4:
pelaksanaan dan kesannya
by: Chew, Fong Peng
Published: (2009) -
Tahap literasi komputer pelajar sekolah menengah di Kedah
by: Normala Ismail,, et al.
Published: (2005)