Penentuan dimensi kualiti guru Bahasa Arab di Malaysia
Pendidikan bahasa Arab di Malaysia telah dianggap sebagai tidak berjaya. Oleh itu, guru bahasa Arab sebagai faktor utama kejayaan sistem pendidikan sekolah perlu ditransformasi melalui penyediaan, pembinaan dan penilaian kualiti guru. Hanna dan Gimbert (2011) mencadangkan tiga inisiatif utama peni...
| Main Authors: | Al Muslim Mustapa, Zamri Arifin |
|---|---|
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2015
|
| Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9379/ http://journalarticle.ukm.my/9379/ http://journalarticle.ukm.my/9379/1/11481-31168-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Kualiti guru Malaysia
by: Ismail, Nik Ahmad Hisham, et al.
Published: (2010) -
Perbandingan gaya pengajaran guru Bahasa Melayu dan guru Bahasa Inggeris
by: Zamri Mahamod,, et al.
Published: (2009) -
Penentuan kualiti air daripada sistem penuaian air hujan
di Kolej Ungku Omar, UKM Bangi
by: Nur Syarina Asman,, et al.
Published: (2017) -
Komunikasi interpersonal guru bahasa di Jerman
by: Siti Saniah Abu Bakar,
Published: (2017) -
The prospects of narrow reading in Arabic language for religious students (Islamic Studies)
by: Al-Muslim Mustapa,
Published: (2018)