Penterjemahan gaya bahasa daripada Bahasa Inggeris kepada Bahasa Melayu dalam baris kepala iklan
Baris kepala dalam iklan berfungsi bukan sahaja untuk menyampaikan mesej tertentu tetapi juga untuk menarik perhatian pembaca. Oleh itu, baris kepala mestilah ditulis dengan cara yang dapat memenuhi kedua-dua fungsi ini. Dalam konteks negara berbilang bahasa seperti Malaysia, dapat dikatakan bahawa...
Main Author: | Haslina Haroon |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysian
2015
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9099/ http://journalarticle.ukm.my/9099/ http://journalarticle.ukm.my/9099/1/V31_1_1.pdf |
Similar Items
-
Pengkaedahan penterjemahan bidalan bahasa Melayu ke dalam bahasa Inggeris
by: Nur Nadirah Zukefli,, et al.
Published: (2019) -
Bahasa iklan perniagaan satu kajian Bahasa Retorik
by: ASMAH Haji Omar
Published: (1984) -
Perbandingan gaya pengajaran guru Bahasa Melayu dan guru Bahasa Inggeris
by: Zamri Mahamod,, et al.
Published: (2009) -
Penterjemahan budaya bukan kebendaan dalam teks terjemahan bahasa Korea-bahasa Melayu
by: Cho, Minsung, et al.
Published: (2016) -
Penterjemahan dan bahasa isyarat
by: Hasuria Che Omar
Published: (2009)