Perkembangan dan masalah pembelajaran al-Quran dalam program j-QAF di Malaysia
Malaysia telah berusaha keras mewujudkan budaya al-Quran dalam sistem pendidikan.Usaha ini terbukti dengan pengenalan satu program yang mengenengahkan ilmu al-Quran sebagai asas dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Program tersebut dinamakan sebagai program j-QAF dan diperkenalkan di sekolah-...
Main Authors: | Daud Ismail, Wan Mohd Khairul Firdaus Wan Khairuldin, Mahadi Mohammad |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2014
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/8166/ http://journalarticle.ukm.my/8166/ http://journalarticle.ukm.my/8166/1/7711-20069-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Model khatam al-Quran j-QAF: pengaruh terhadap impak pembelajaran murid
by: Mohd Hanafi Mamat,, et al.
Published: (2016) -
Teachers evaluation on the implementation of j-QAF Quranic
recitation models
by: Ab. Halim Tamuri,, et al.
Published: (2013) -
Sikap dan realiti penguasaan kemahiran Bahasa Arab pelajar program j-QAF
by: Ismail Muhamad,, et al.
Published: (2013) -
برنامج جي قاف (J-QAF) تجربة ماليزية رائدة في تربية الناشئين
(Tajribat Maliziyah ra’idat fi tarbiyat al-nashi’in (J-QAF) barnamij ji qaf)
by: Chik, Abdul Rahman
Published: (2011) -
Keberkesanan power-point, gambar dan kad imbasan dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Arab J-Qaf
by: Hashim, Norshida, et al.
Published: (2016)