Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.

Dari segi masalah-masalah pendidikan yang dialami di Malaysia, kertaskerja ini membincangkan keperluan untuk menyusun semula falsafah pendidikan yang akan membimbing semua amalan-amalan pendidikan, Keperluan untuk sesuatu falsafah dilihat dari beberapa aspek pendidikan khas sekali dari segi kurikulu...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Zahara Aziz
Format: Article
Published: Universiti Kebangsaan Malaysia 1975
Online Access:http://journalarticle.ukm.my/4027/
http://journalarticle.ukm.my/4027/
id ukm-4027
recordtype eprints
spelling ukm-40272012-05-18T03:22:59Z http://journalarticle.ukm.my/4027/ Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. Zahara Aziz, Dari segi masalah-masalah pendidikan yang dialami di Malaysia, kertaskerja ini membincangkan keperluan untuk menyusun semula falsafah pendidikan yang akan membimbing semua amalan-amalan pendidikan, Keperluan untuk sesuatu falsafah dilihat dari beberapa aspek pendidikan khas sekali dari segi kurikulum, kaedah pengajaran, pemilihan buku-buku teks, disiplin dan juga soalan-soalan nilai. Dalam kertaskerja ini juga, penulis membuat satu cadangan falsafah pendidikan yang beliau lihat sebagai cara terbaik untuk menentukan bahawa pendidikan di sini menjadi betul-betul bermakna kepada pelajar-pelajar muda. Universiti Kebangsaan Malaysia 1975 Article PeerReviewed Zahara Aziz, (1975) Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. AKADEMIKA, 6 . pp. 17-30. ISSN 0126-5008 http://pkukmweb.ukm.my/penerbit/jdem6-2.htm
repository_type Digital Repository
institution_category Local University
institution Universiti Kebangasaan Malaysia
building UKM Institutional Repository
collection Online Access
description Dari segi masalah-masalah pendidikan yang dialami di Malaysia, kertaskerja ini membincangkan keperluan untuk menyusun semula falsafah pendidikan yang akan membimbing semua amalan-amalan pendidikan, Keperluan untuk sesuatu falsafah dilihat dari beberapa aspek pendidikan khas sekali dari segi kurikulum, kaedah pengajaran, pemilihan buku-buku teks, disiplin dan juga soalan-soalan nilai. Dalam kertaskerja ini juga, penulis membuat satu cadangan falsafah pendidikan yang beliau lihat sebagai cara terbaik untuk menentukan bahawa pendidikan di sini menjadi betul-betul bermakna kepada pelajar-pelajar muda.
format Article
author Zahara Aziz,
spellingShingle Zahara Aziz,
Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
author_facet Zahara Aziz,
author_sort Zahara Aziz,
title Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
title_short Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
title_full Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
title_fullStr Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
title_full_unstemmed Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
title_sort keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di malaysia.
publisher Universiti Kebangsaan Malaysia
publishDate 1975
url http://journalarticle.ukm.my/4027/
http://journalarticle.ukm.my/4027/
first_indexed 2023-09-18T19:40:27Z
last_indexed 2023-09-18T19:40:27Z
_version_ 1777405554433458176