Pendekatan bermain dalam pengajaran bahasa dam literasi bagi pendidikan prasekolah (The play approach in teaching language and literacy for preschool education)
Bermain ataupun permainan ialah fitrah kanak-kanak. Oleh kerana aktiviti bermain adalah sebahagian daripada dunia kanak-kanak, proses pengajaran dan pembelajaran menjadi lebih berkesan jika kurikulum pendidikan kanak-kanak adalah berasaskan aktiviti bermain. Melalui aktiviti bermain, kanak-kanak be...
Main Authors: | Sharifah Nor Puteh, Aliza Ali |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UKM
2011
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/3179/ http://journalarticle.ukm.my/3179/ http://journalarticle.ukm.my/3179/1/1-16_Artikel_1_Sharifa_Nor_dan_Aliza.pdf |
Similar Items
-
Persepsi guru terhadap penggunaan kurikulum berasaskan bermain bagi aspek pekembangan bahasa dan literasi murid prasekolah
by: Sharifah Nor Puteh,, et al.
Published: (2012) -
Pembangunan dan kebolehgunaan modul berasaskan bermain bagi pembelajaran kemahiran Bahasa Melayu kanak-kanak prasekolah
by: Aliza Ali,, et al.
Published: (2016) -
Bermain badminton
Published: (2005) -
Pendidikan prasekolah
by: Rohaty Mohd Majzub
Published: (1994) -
Tahap kesediaan penggunaan ICT dalam pengajaran dan kesannya
terhadap hasil kerja dan tingkah laku murid prasekolah
(Level of readiness in using ICT for teaching and its effect on the work and behaviour of preschool pupils)
by: Sharifah Nor Puteh,, et al.
Published: (2011)