Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen strategi pembelajaran kolokasi Bahasa Arab: analisis menggunakan model Rasch
Kajian ini bertujuan untuk mengesahkan dan memeriksa kebolehpercayaan instrumen strategi pembelajaran kolokasi bahasa Arab. Seramai 5 orang panel pakar telah terlibat bagi mengesahkan instrumen ini. Untuk tujuan tersebut, soal selidik telah diedarkan kepada 61 pelajar tahun akhir yang sedang mengiku...
Main Authors: | Lily Hanefarezan Asbulah, Maimun Aqsha Lubis, Ashinida Aladdin, Mus'ab Sahrim |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/14403/ http://journalarticle.ukm.my/14403/ http://journalarticle.ukm.my/14403/1/14.pdf |
Similar Items
-
Strategi pembelajaran kolokasi bahasa Arab dalam kalangan pelajar universiti awam Malaysia
by: Lily Hanefarezan Asbulah,, et al.
Published: (2019) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen I-CGPKM menggunakan model Rasch
by: Rafidah Mohd Adnan,, et al.
Published: (2019) -
Kebolehpercayaan & kesahan soal selidik kelewatan dalam projek pembinaan menggunakan model pengukuran Rasch
by: Muhamad Azry Khoiry,, et al.
Published: (2017) -
Pembinaan instrumen ATSS Dilema-Nutrisi: menilai kesahan dan kebolehpercayaan
by: Zainun Mustafa,, et al.
Published: (2018) -
Kesahan dan kebolehpercayaan soal selidik gaya
e-pembelajaran (eLSE) versi 8.1 menggunakan
model pengukuran rasch
by: Rosseni Din,, et al.
Published: (2009)