Sokongan persekitaran sosial di pelbagai jenis sekolah menengah dalam meningkatkan kemahiran insaniah pelajar
Sokongan persekitaran perlu bagi menggalakkan keterlibatan pelajar dalam pelbagai aktiviti di sekolah. Ini dapat memupuk kemahiran insaniah dalam diri pelajar. Kemahiran insaniah perlu dikuasai oleh pelajar ketika berada di sekolah menengah dan membantu mereka melangkah ke alam pekerjaan kelak. Kaji...
Main Authors: | Irwan Fariza Sidik, Mohd Mahzan Awang, Abdul Razaq Ahmad |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/14390/ http://journalarticle.ukm.my/14390/ http://journalarticle.ukm.my/14390/1/8.pdf |
Similar Items
-
Faktor-faktor sokongan sosial yang mempengaruhi penghargaan kendiri remaja Sekolah Menengah Daerah Melaka Tengah
by: Tan, Swee Chen, et al.
Published: (2013) -
“Experiential Learning” dan “Service Learning”: ke arah meningkatkan kemahiran insaniah pelajar UKM
by: Norazila Mat,, et al.
Published: (2015) -
Pendidikan Tahfiz Dan Kemahiran Insaniah
by: Rashidi, Abbas, et al.
Published: (2018) -
Kepemimpinan kemahiran insaniah dan pengurusan kurikulum
pengetua di Sekolah Berprestasi Tinggi
by: Tang, Keow Ngang, et al.
Published: (2014) -
Hubungan persekitaran sekolah dengan penglibatan pelajar dalam aktiviti kokurikulum di Sekolah Menengah
by: Mohd Fazli Hasan,, et al.
Published: (2013)