Kesahan dan kebolehpercayaan ujian kemahiran proses sains untuk murid sekolah rendah berdasarkan model pengukuran Rasch
Kemahiran proses sains merangkumi kemahiran-kemahiran yang dilakukan saintis semasa mereka mengkaji dan menyiasat. Dalam tugasan di bilik sains, murid boleh mengaplikasi kemahiran berkenaan untuk menyerupai langkah-langkah prosedur yang sistematik sebagaimana saintis uruskan. Bagi mengkaji tahap kem...
Main Authors: | Ellyza Karim, Kamisah Osman |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/14371/ http://journalarticle.ukm.my/14371/ http://journalarticle.ukm.my/14371/1/1.pdf |
Similar Items
-
Kebolehpercayaan & kesahan soal selidik kelewatan dalam projek pembinaan menggunakan model pengukuran Rasch
by: Muhamad Azry Khoiry,, et al.
Published: (2017) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen I-CGPKM menggunakan model Rasch
by: Rafidah Mohd Adnan,, et al.
Published: (2019) -
Kesahan dan kebolehpercayaan soal selidik gaya
e-pembelajaran (eLSE) versi 8.1 menggunakan
model pengukuran rasch
by: Rosseni Din,, et al.
Published: (2009) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen strategi pembelajaran kolokasi Bahasa Arab: analisis menggunakan model Rasch
by: Lily Hanefarezan Asbulah,, et al.
Published: (2018) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen indeks pemupukan kreativiti dalam pengajaran guru dengan elemen Islam (I-CFTI) berdasarkan pendekatan model Rasch
by: Hashimah Md Yusoff,, et al.
Published: (2018)