Strategi pembelajaran kolokasi bahasa Arab dalam kalangan pelajar universiti awam Malaysia
Strategi pembelajaran kolokasi merupakan strategi yang dipandang sepi dalam kurikulum bahasa Arab, namun para sarjana mengakui bahawa ia adalah strategi dominan yang digunakan dalam kalangan pelajar bahasa asing yang mempunyai keupayaan di tahap sederhana. Kajian ini meninjau tahap penggunaan strate...
Main Authors: | Lily Hanefarezan Asbulah, Ashinida Aladdin, Maimun Aqsha Lubis, Mus’ab Sahrim |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/14085/ http://journalarticle.ukm.my/14085/ http://journalarticle.ukm.my/14085/1/28952-102507-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen strategi pembelajaran kolokasi Bahasa Arab: analisis menggunakan model Rasch
by: Lily Hanefarezan Asbulah,, et al.
Published: (2018) -
Keunggulan kaedah elektik sistematik dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Arab kepada pelajar Melayu
by: Hj Maimun Aqsha Lubis,
Published: (2009) -
Penggunaan PBBK(Pembelajaran Bahasa Berbantukan Komputer) dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Arab sebagai bahasa asing: satu tinjauan awal.
by: Ashinida Aladdin,, et al.
Published: (2004) -
Analisis penggunaan strategi komunikasi dalam komunikasi lisan bahasa Arab
by: Ashinida Aladdin,
Published: (2012) -
Kawalan kepercayaan pembelajaran dalam kalangan pelajar kursus Bahasa Arab sebagai bahasa ketiga
by: Ghazali Yusri,, et al.
Published: (2011)