Tahap kebolehbacaan teks bahasa Arab at-Taisir dalam kalangan murid tahap 2 di Sekolah Rendah Islam (Sri) al-Amin, Nilai: satu kajian awal
Buku teks merupakan salah satu bahan bacaan pengajaran utama dalam pengajaran bahasa Arab di Malaysia. Kajian para sarjana mendapati penguasaan bahasa Arab dalam kalangan pelajar bukan penutur masih berada pada tahap yang rendah kerana pelbagai faktor termasuk kandungan buku teks yang kurang berk...
Main Authors: | Nur Hidayah Hussain, Maharam Mamat |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/13693/ http://journalarticle.ukm.my/13693/ http://journalarticle.ukm.my/13693/1/29201-90444-4-PB.pdf |
Similar Items
-
Ciri-ciri linguistik dalam buku teks berbahasa Arab dan hubungannya dengan tahap kebolehbacaan teks di Malaysia
by: Kamarulzaman Abdul Ghani,, et al.
Published: (2017) -
Perumpamaan berilustrasi sekolah rendah (Tahap I & II)
by: Abu Sham Abidillah
Published: (2017) -
Tahap keupayaan pengajaran guru sejarah dan hubungannya
dengan pencapaian murid di sekolah berprestasi rendah
by: Anuar Ahmad,, et al.
Published: (2009) -
Simpulan bahasa berilustrasi sekolah rendah (Tahap I & II)
by: Abu Sham Abidillah
Published: (2017) -
Tahap sebutan huruf konsonan Arab dalam kalangan murid prasekolah
by: Nik Mohd Rahimi,, et al.
Published: (2010)