Amalan perancangan, pelaksanaan dan pentaksiran dalam proses pengajaran dan pembelajaran pranumerasi di tadika swasta
Kurikulum Prasekolah Kebangsaan adalah garis panduan untuk guru tadika merancang PdP mengikut konteks. Tadika swasta mempunyai kepelbagaian yang kompleks terutamanya kelayakan guru yang menyebabkan kepelbagaian dalam PdP. Kepelbagaian dalam perancangan, pelaksanaan dan pentaksiran (PPP) tidak meni...
Main Authors: | Norshafinaz Abdul Sani, Faridah Yunus |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/13647/ http://journalarticle.ukm.my/13647/ http://journalarticle.ukm.my/13647/1/23740-89735-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Kefahaman dan amalan bersesuaian perkembangan pengurusan bilik darjah guru tadika swasta dan tabika Kemas
by: Norlin binti Salleh
Published: (2016) -
Pelaksanaan pembelajaran menyeronokkan dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu
by: Abdul Rasid Jamian,, et al.
Published: (2013) -
Pengajaran dan pembelajaran melalui aplikasi Whatsapp dan
telegram di universiti swasta
by: Syed Lamsah Syed Chear,
Published: (2017) -
Amalan pembelajaran pelajar tahfiz di institusi tahfiz swasta
by: Farah Ilyani Zakaria,, et al.
Published: (2018) -
Pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran kemahiran
menulis di sekolah rendah
by: Che Zanariah Che Hassan,, et al.
Published: (2011)