Penggunaan strategi pembelajaran koperatif untuk meningkatkan tahap kemahiran berfikir aras tinggi pelajar
Kajian ini dijalankan untuk mengenal pasti keberkesanan strategi pembelajaran koperatif bagi meningkatkan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) pelajar. Kajian dijalankan menggunakan kaedah eksperimen pengagihan rawak di tiga buah sekolah menengah di daerah Keningau dan melibatkan seramai 62 orang p...
Main Authors: | Azieyana Aziz, Christina Andin |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/12141/ http://journalarticle.ukm.my/12141/ http://journalarticle.ukm.my/12141/1/21219-76572-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Kemahiran berfikir aras tinggi dalam pembelajaran dan
pemudahcaraan Bahasa Melayu melalui teknik penyoalan
by: Chew, Fong Peng, et al.
Published: (2018) -
Sikap dan kesediaan pelajar sekolah menengah terhadap kemahiran berfikir aras tinggi dalam pembelajaran KOMSAS bahasa Melayu
by: Nasyimah Ismail,, et al.
Published: (2016) -
Bahasa kognitif dalam pengajaran dan pembelajaran untuk meningkatkan kemahiran berfikir bersepadu
by: Che Seman, Shamilati, et al.
Published: (2015) -
Kompetensi guru bahasa Melayu dalam menerapkan kemahiran
berfikir aras tinggi dalam pengajaran dan pembelajaran
by: Hasnah Isnon,, et al.
Published: (2017) -
Persepsi guru bahasa Melayu sekolah menengah terhadap
kemahiran berfikir aras tinggi
by: Nor Hasmaliza Hasan,, et al.
Published: (2016)