Pembelajaran-e, tekanan dan komitmen belajar dalam kalangan pelajar Sains Sosial di Universiti Kebangsaan Malaysia
Pembelajaran-e telah menjadi topik utama dalam kajian berkaitan pendidikan dalam konteks insitut pengajian tinggi. Penemuan oleh penyelidik terdahulu menunjukkan bahawa tanggapan kebolehgunaan pembelajaran-e mempengaruhi proses pembelajaran yang lebih berkesan dan meningkatkan prestasi pencapaian...
Main Authors: | Md Daud Ismail, Nur Syuhada Md Zain, Roshayati Abdul Hamid |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Pusat Pembangunan Mahasiswa & Perhubungan Alumni, Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/10882/ http://journalarticle.ukm.my/10882/ http://journalarticle.ukm.my/10882/1/Artikel-6_PM-Dr.-Md-Daud-Ismail_FEP.pdf |
Similar Items
-
Persepsi terhadap pembelajaran interprofesion di kalangan pelajar prasiswazah Sains Kesihatan Universiti Kebangsaan Malaysia
by: Syafiqah Ismail,, et al.
Published: (2013) -
Hubungan guru-pelajar dan kaitannya dengan komitmen belajar pelajar: adakah guru berkualiti menghasilkan perbezaan?
by: Rohani Arbaa,, et al.
Published: (2010) -
Sikap pelajar terhadap pembelajaran fizik dan hubungannya dengan pencapaian dalam kalangan pelajar sains
by: Mohd Noor Badlilshah Abdul Kadir,, et al.
Published: (2016) -
Komitmen sosial UMP dan PKPP ceriakan anak yatim
by: UMP, PNC
Published: (2017) -
Tingkah laku inovatif dalam kalangan pelajar pascasiswazah: satu kajian rintis di Universiti Kebangsaan Malaysia
by: Nur Atiqah Abdullah,, et al.
Published: (2016)