Faktor kejayaan Pemikiran Lean dan pencapaian operasi di sektor perkhidmatan
Dalam persaingan globalisasi, sektor perkhidmatan harus memberi perhatian dalam memenuhi permintaan pengguna yang memerlukan perkhidmatan yang berkualiti dengan kos yang lebih rendah. Penggunaan amalan penambahbaikan kualiti seperti Lean mampu membaiki pengoperasian organisasi bagi mencapai matlamat...
Main Authors: | Roshayati Abdul Hamid, Ida Rosnita Ismail |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/10817/ http://journalarticle.ukm.my/10817/ http://journalarticle.ukm.my/10817/1/15333-48422-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Impak globalisasi terhadap produktiviti faktor keseluruhan (TFP) sektor perkhidmatan di Malaysia
by: Ferayuliani Yuliyusman,, et al.
Published: (2013) -
Daya saing pekerja sektor perkhidmatan Malaysia
by: Rahmah Ismail
Published: (2013) -
Faktor penglibatan cash economy di kalangan PKS sektor pembinaan di Malaysia
by: Rosiati Ramli,, et al.
Published: (2017) -
Kajian terhadap faktor-faktor mempengaruhi pencapaian pelajar dalam penilaian menengah rendah di Sabah
by: Salleh, Mohamad Johdi
Published: (2012) -
Impak globalisasi terhadap produktiviti buruh dalam sektor perkhidmatan
by: Noorasiah Sulaiman,, et al.
Published: (2016)