Tahap kefahaman bahasa Arab mengikut taksonomi bacaan dalam kalangan pelajar
Membaca adalah satu proses kognitif untuk mencari maksud dari bahan teks yang dibaca. Proses Kognitif mempunyai enam tahap kefahaman mengikut Taksonomi Bloom. Kajian ini bertujuan; (1) untuk mengenal pasti tahap kemahiran kefahaman bacaan teks bahasa Arab dalam kalangan pelajar melalui Ujian Kefah...
Main Authors: | Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff, Sarizan Sulong, Siti Nuhajariah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/10455/ http://journalarticle.ukm.my/10455/ http://journalarticle.ukm.my/10455/1/14028-38487-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Tahap Kefahaman Bacaan Kloz dan hubungannya dengan pencapaian bahasa Arab
by: Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff,, et al.
Published: (2016) -
Tahap penggunaan strategi bacaan dalam aktiviti kefahaman bacaan teks Bahasa Arab
by: Mohd Hazli Yah@Alias,, et al.
Published: (2018) -
Strategi pengajaran bacaan dan kefahaman
by: MAROHAINI Yusoff
Published: (1989) -
Strategi pengajaran bacaan dan kefahaman
by: Marohaini Yusoff
Published: (1999) -
Pembelajaran konsonan Arab mengikut pelat Bahasa Melayu
by: Nik Mohd Rahimi Nik Yusoff,, et al.
Published: (2010)