Pendekatan elemen teori bandura dalam teater kanak-kanak misi menyelamat / Nurfathin Shiera Muhammad Raffi
Matlamat kajian ini adalah untuk membincangkan teori bandura melalui pembelajaran sosial yang membina watak dan perwatakan. Pendekatan elemen teori bandura memfokuskan tingkah-laku atau „Behaviorisme‟ yang diaplikasikan dalam Teater Kanak-kanak Misi Menyelamat. Antara elemen yang digunakan dalam tea...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Student Project |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Film, Theatre and Animation
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15944/ http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15944/1/PPb_NURFATHIN%20SHIERA%20MUHAMMAD%20RAFFI%20FF%2015_5.pdf |
Summary: | Matlamat kajian ini adalah untuk membincangkan teori bandura melalui pembelajaran sosial yang membina watak dan perwatakan. Pendekatan elemen teori bandura memfokuskan tingkah-laku atau „Behaviorisme‟ yang diaplikasikan dalam Teater Kanak-kanak Misi Menyelamat. Antara elemen yang digunakan dalam teater tersebut ialah melalui teknik pemerhatian dan permodelan. Objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen yang terdapat di dalam teori bandura dengan melakukan analisis watak di dalam Teater Kanak-kanak Misi Menyelamat. Malahan watak pelakon akan dianalisis dalam Teater Kanak-kanak Misi Menyelamat oleh penyelidik dengan menggunakan elemen bandura tersebut. Secara keseluruhannya, kajian membuktikan teori Bandura membantu pelakon dalam membawakan kepelbagaian watak. |
---|