Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed

Satu penyelidikan bagi mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbangkan kepada kejayaan perkhidmatan dan kemudahan di PTARl telah dijalankan. Penyelidikan ini dijalankan bertujuan mengetahui apakah faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan dan sejauh mana...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mohamed, Noor Afliza
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Information Management 2001
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15824/
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15824/1/PPb_NOOR%20AFLIZA%20MOHAMED%20IM%2001_5.pdf
id uitm-15824
recordtype eprints
spelling uitm-158242017-01-04T04:29:20Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15824/ Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed Mohamed, Noor Afliza Library Science. Information Science Malaysia Satu penyelidikan bagi mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbangkan kepada kejayaan perkhidmatan dan kemudahan di PTARl telah dijalankan. Penyelidikan ini dijalankan bertujuan mengetahui apakah faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan dan sejauh manakah ianya dapat dicapai di dalam meningkatkan imej PTARl. Penyelidik juga dapat mengetahui persepsi dan pandangan pengguna terhadap perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan di PTARl setelah responden menjawab borang soal selidik yang telah diedarkan. Penyelidik telah memilih seramai 200 orang responden bagi menjawab borang soal selidik ini. Secara keseluruhannya, penyelidik mendapati hanya 75% responden yang berpuashati dengan perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan di PTARl. Oleh itu, penyelidik mencadangkan agar PTARl dapat mempergiatkan lagi usaha-usaha di dalam meningkatkan imej dan menarik lebih ramai pengguna mengunjungi PTARl. Selain itu, penyelidik berharap agar ada penyelidikan-penyelidikan yang akan datang membuat penyelidikan susulan memandangkan penyelidikan dalam bidang ini masih kurang dijalankan. Faculty of Information Management 2001 Student Project NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15824/1/PPb_NOOR%20AFLIZA%20MOHAMED%20IM%2001_5.pdf Mohamed, Noor Afliza (2001) Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed. [Student Project] (Unpublished)
repository_type Digital Repository
institution_category Local University
institution Universiti Teknologi MARA
building UiTM Institutional Repository
collection Online Access
language English
topic Library Science. Information Science
Malaysia
spellingShingle Library Science. Information Science
Malaysia
Mohamed, Noor Afliza
Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed
description Satu penyelidikan bagi mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbangkan kepada kejayaan perkhidmatan dan kemudahan di PTARl telah dijalankan. Penyelidikan ini dijalankan bertujuan mengetahui apakah faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan dan sejauh manakah ianya dapat dicapai di dalam meningkatkan imej PTARl. Penyelidik juga dapat mengetahui persepsi dan pandangan pengguna terhadap perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan di PTARl setelah responden menjawab borang soal selidik yang telah diedarkan. Penyelidik telah memilih seramai 200 orang responden bagi menjawab borang soal selidik ini. Secara keseluruhannya, penyelidik mendapati hanya 75% responden yang berpuashati dengan perkhidmatan dan kemudahan yang ditawarkan di PTARl. Oleh itu, penyelidik mencadangkan agar PTARl dapat mempergiatkan lagi usaha-usaha di dalam meningkatkan imej dan menarik lebih ramai pengguna mengunjungi PTARl. Selain itu, penyelidik berharap agar ada penyelidikan-penyelidikan yang akan datang membuat penyelidikan susulan memandangkan penyelidikan dalam bidang ini masih kurang dijalankan.
format Student Project
author Mohamed, Noor Afliza
author_facet Mohamed, Noor Afliza
author_sort Mohamed, Noor Afliza
title Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed
title_short Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed
title_full Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed
title_fullStr Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed
title_full_unstemmed Mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR 1), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor / Noor Afliza Mohamed
title_sort mengenalpasti faktor-faktor yang menyumbang kepada kecemerlangan perkhidmatan dan kemudahan di perpustakaan tun abdul razak (ptar 1), universiti teknologi mara, shah alam, selangor / noor afliza mohamed
publisher Faculty of Information Management
publishDate 2001
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15824/
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15824/1/PPb_NOOR%20AFLIZA%20MOHAMED%20IM%2001_5.pdf
first_indexed 2023-09-18T22:54:44Z
last_indexed 2023-09-18T22:54:44Z
_version_ 1777417777673404416