Penggunaan bahan bercetak dalam melaksanakan tugasan akademik di kalangan pelajar di UiTM Kampus Puncak Perdana / Sahidawati Iziwn Mohd Sahlan

Bahan bercetak adalah sumber utama di perpustakaan akademik. Penggunaan bahan bercetak dalam pembelajaran secara tradisional telah digunakan sebagai cara untuk mengawal penggunaan perpustakaan akademik yang tinggi kos sumbernya. Dengan adanya akses dalam rangkaian bagi mendapatkan informasi, kebanya...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mohd Sahlan, Sahidawati Iziwn
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Information Management 2006
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15205/
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15205/1/PPb_SAHIDAWATI%20IZIWN%20MOHD%20SAHLAN%20IM%2006_5.pdf
Description
Summary:Bahan bercetak adalah sumber utama di perpustakaan akademik. Penggunaan bahan bercetak dalam pembelajaran secara tradisional telah digunakan sebagai cara untuk mengawal penggunaan perpustakaan akademik yang tinggi kos sumbernya. Dengan adanya akses dalam rangkaian bagi mendapatkan informasi, kebanyakan perpustakaan akademik menawarican kedua-dua sumber bercetak dan bukan bercetak bagi membantu pelajar melakukan kerja kursus. Pelbagai faktor termasuk kos, keselesaan dan masa mempengaruhi keputusan pelajar untuk menggunakan bahan bercetak.