Sikap keras guru sekolah agama di Britain
SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kana...
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Utusan Group
2006
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf |
| id |
iium-32941 |
|---|---|
| recordtype |
eprints |
| spelling |
iium-329412013-11-25T04:05:12Z http://irep.iium.edu.my/32941/ Sikap keras guru sekolah agama di Britain Abd Rahman, Saodah H Social Sciences (General) SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak- kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian. Utusan Group 2006-03 Article NonPeerReviewed application/pdf en http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf Abd Rahman, Saodah (2006) Sikap keras guru sekolah agama di Britain. Utusan Malaysia. ISSN - http://blis2.bernama.com/mainHomeBypass.do |
| repository_type |
Digital Repository |
| institution_category |
Local University |
| institution |
International Islamic University Malaysia |
| building |
IIUM Repository |
| collection |
Online Access |
| language |
English |
| topic |
H Social Sciences (General) |
| spellingShingle |
H Social Sciences (General) Abd Rahman, Saodah Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
| description |
SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak.
Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi
dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap
kefahaman kanak-kanak.
Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak-
kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain
mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian. |
| format |
Article |
| author |
Abd Rahman, Saodah |
| author_facet |
Abd Rahman, Saodah |
| author_sort |
Abd Rahman, Saodah |
| title |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
| title_short |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
| title_full |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
| title_fullStr |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
| title_full_unstemmed |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
| title_sort |
sikap keras guru sekolah agama di britain |
| publisher |
Utusan Group |
| publishDate |
2006 |
| url |
http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf |
| first_indexed |
2023-09-18T20:47:35Z |
| last_indexed |
2023-09-18T20:47:35Z |
| _version_ |
1777409778967904256 |