Keberkesanan program "Falsafah untuk Kanak-Kanak" terhadap kemahiran membaca dan berfikir kritis: kajian kes di sebuah sekolah rendah
Para sarjana Islam yang silam dan kotemporari, khususnya Jamaluddin al-Afghani dan S.H. Nasr, telah berhujah bahawa umat Islam mengalami kelemahan dalam membuat analisis yang baik terhadap isu-isu di sekitar mereka dan juga kurang kebijaksanaan. Kedua-dua sarjana ini menggesa agar subjek falsafah di...
Main Author: | Hashim, Rosnani |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Yayasan Takmir
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/25982/ http://irep.iium.edu.my/25982/1/RH_Keberkesanan_Program_Falsafah_Utk_Kanak2.PDF |
Similar Items
-
Keberkesanan program "falsafah untuk kanak-kanak" terhadap kemahiran membaca dan berfikir kritis: kajian kes di sebuah sekolah rendah
by: Hashim, Rosnani
Published: (2007) -
Meningkatkan pengajaran kemahiran membaca dengan lancar menggunakan inovasi komik pintar
by: Nazir, Faridah, et al.
Published: (2018) -
Sumbangan kegiatan kokurikulum ke arah pencapaian matlamat pendidikan guru : satu kajian keberkesanan
by: Nordin, Mohamad Sahari, et al.
Published: (1998) -
In search of the soul of higher education: implications for the curriculum
by: Hashim, Rosnani
Published: (2015) -
The curriculum of Islamic studies and Islamic studies education programmes in meeting the challenges of globalization: a case study of selected Malaysian Universities
by: Hashim, Rosnani
Published: (2014)